Akademia Filmowa
ZESPÓŁ
- Strona główna
- ZESPÓŁ
Dagmara Molga
dyrektorka festiwalu
Jest absolwentką Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz Warszawskiej Szkoły Fotografii. Od 2013 roku wprowadzała na ekrany kin przede wszystkim filmy artystyczne. Odpowiadała za dystrybucję oskarowej „Idy” w reżyserii Pawła Pawlikowskiego oraz wielu innych znakomitych arthousowych obrazów. Jest producentką pełnometrażowego filmu „Maryjki” w reżyserii Darii Woszek, który został doceniony na wielu festiwalach na świecie. Wyprodukowała także krótkometrażowy „THE HEAT” w reż. Agaty Trzebuchowskiej i Mateusza Pacewicza wyświetlany na Sundance Film Festival. Jest współzałożycielką i aktywistką organizacji Kobiety Filmu. Pracuje w Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy jako specjalistka w Dziale Upowszechniania Kultury Filmowej.
ARTUR ZABORSKI
dyrektor programowy
Dziennikarz kulturalny, który ma na koncie publikacje w polskich, amerykańskich, kanadyjskich i szwedzkich mediach. Studiował filmoznawstwo i krytykę literacką na Uniwersytecie Jagiellońskim. Był redaktorem działu Film w portalu Onet.pl, a także redaktorem naczelnym portalu Stopklatka.pl. Wykładowca Warszawskiej Szkoły Filmowej. Dyrektor artystyczny Script Fiesty. Przez piętnaście lat pracy zawodowej rozmawiał z najwybitniejszymi przedstawicielami świata kina, m.in. z Nicole Kidman, Georgem Clooneyem, Tildą Swinton, Penélope Cruz, Melem Gibsonem czy Winoną Ryder. Nominowany do nagrody PISF w kategorii „krytyka filmowa” w 2017 roku i laureat tej nagrody w 2023 roku. Dwukrotny laureat stypendium MKiDN. W 2022 otrzymał stypendium Instytutu Sundance dla dziennikarzy.
Klara Bogusławska
dyrektorka organizacyjna
Z branżą filmową związana od 15 lat. Przez 8 lat programowała największe art-housowe kino w Warszawie, Kinotekę. Pracowała jako Rzeczniczka prasowa Nano Film Festival. Klara to animatorka kultury i szkoleniowiec z zakresu rozwoju publiczności. Przez 5 lat kierowała działem Upowszechniania Kultury Filmowej w Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy. Jest absolwentką Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie na wydziale Wiedzy o Teatrze. W swoim portfolio posiada realizację licznych wydarzeń filmowych: debat, spotkań, retrospektyw filmowych. W swojej pracy zawodowej podejmowała się realizacji nagrań audio-video oraz podcastów. Nadzorowała koordynację współpracy z festiwalami polskimi i zagranicznymi, m.in. Warszawskim Festiwalem Filmowym, Millenium DOCs Against Gravity. W 2018 zasiadała w jury 75. Międzynarodowego Festiwalu Filmowej w Wenecji.
Alicja Myśliwiec
dyrektorka ds. komunikacji
Od 18 lat związana jest z branżą festiwali filmowych i światem dziennikarstwa kulturalnego. Zajmowała się takimi markami, jak Festiwal Filmu i Sztuki Dwa Brzegi w Kazimierzu Dolnym czy Mastercard OFF CAMERA w Krakowie. Jest doktorantką Uniwersytetu Jagiellońskiego na kierunkach wiedza o mediach i wiedza o sztuce, absolwentką kulturoznawstwa międzynarodowego, dziennikarstwa i komunikacji społecznej i studiów z zakresu gender studies. Pracuje jako dziennikarka radiowa i telewizyjna (Meloradio i TVN). Współpracowała z takimi stacjami, jak: RMF FM, RMF Classic, RMF Maxxx, Antyradio, TVN FABUŁA, Eska ROCK. Jest autorką cykli w magazynie „Liberte”. Regularnie powadzi dyskusje i moderuje debaty. Ma na swoim koncie publikacje branżowe związanych z kreowaniem marek i praktykami public relations ( „Akademia marek” (2021), „Bogactwo Brandingu” (2022)).
Patrycja Wanat
szefowa biura prasowego
Dziennikarka, zielarka, opiekunka zwierząt. Współpracuje między innymi z Radiem TOK FM, gdzie prowadzi nagrodzony nagrodą PISFu Magazyn Filmowy „Do zobaczenia”, Dzień Dobry TVN, Wysokimi Obcasami, Dużym Formatem, Canal+, dla którego relacjonowała Festiwal Filmowy w Cannes oraz Helsińską Fundacją Praw Człowieka i festiwalem WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie. Autorka podcastu „Tak rośnie jedzenie”
Dagmara Gołdzińska
Koordynatorka komunikacji w mediach społecznościowych
Animatorka i menadżerka kultury z piętnastoletnim doświadczeniem w branży filmowej, specjalistka w zakresie strategii komunikacji i budowania wizerunku w mediach społecznościowych dla instytucji i wydarzeń filmowych. Przez siedem lat odpowiadała za komunikację i rozwój kanałów społecznościowych Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy oraz kina Tęcza. Wcześniej pracowała w Polskim Instytucie Sztuki Filmowej, gdzie zajmowała się popularyzacją klasyki kina i promocją filmów po cyfrowej rekonstrukcji, oraz w Telewizji Kino Polska, tworząc strategię obecności kanału w mediach społecznościowych. Na stałe współpracuje z czołowymi polskimi festiwalami filmowymi – LET’S DOC, Timeless Film Festival Warsaw, Warszawskim Festiwalem Filmowym i Letnią Akademią Filmową w Zwierzyńcu – a także z Niezależną Fundacją Filmową przy promocji Polskich Nagród Filmowych Orły.
Martyna Szustorowska
Absolwentka filmoznawstwa i dziennikarstwa na Uniwersytecie Łódzkim. Wspieraniem projektów z zakresu upowszechniania kultury filmowej zajmuje się od 8 lat. Najpierw w Narodowym Centrum Kultury Filmowej w Łodzi współtworzyła wystawy stałe oraz koordynowała wystawy czasowe, serie wydawnicze oraz badania nad wykorzystaniem technologii VR w metodach nauczania i badania o stanie wiedzy i kompetencji audiowizualnych wśród dzieci i młodzieży. Obecnie w Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy zajmuje się pozyskiwaniem i rozliczaniem środków zewnętrznych oraz administrowaniem projektów.
Kasia Świątoniowska
Szefowa Biura Festiwalowego
Członkini Zarządu Fundacji HER Docs oraz współorganizatorka HER Docs Film Festival. Od 16 lat związana z produkcją i promocją wydarzeń filmowych, w szczególności dotyczących filmów dokumentalnych. Przede wszystkim jako producentka i współselekcjonerka międzynarodowych festiwali filmowych (m.in. Millennium Docs Against Gravity w latach 2008-2014 oraz Watch Docs jako menadżerka industry). Konsultantka ds. dystrybucji i budowania publiczności współpracująca z polskimi filmowczyniami i filmowcami (obecnie KIJORA FILM). Związana również z komercyjną branżą kreatywną w zakresie budowania wizerunku, marketingu i promocji. Absolwentka amerykanistyki na Wydziale Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego.