Letnia
Akademia Filmowa

ZESPÓŁ

Dagmara Molga

dyrektorka festiwalu

Jest absolwentką Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz Warszawskiej Szkoły Fotografii. Od 2013 roku wprowadzała na ekrany kin przede wszystkim filmy artystyczne. Odpowiadała za dystrybucję oskarowej „Idy” w reżyserii Pawła Pawlikowskiego oraz wielu innych znakomitych arthousowych obrazów. Jest producentką pełnometrażowego filmu „Maryjki” w reżyserii Darii Woszek, który został doceniony na wielu festiwalach na świecie. Wyprodukowała także krótkometrażowy „THE HEAT” w reż. Agaty Trzebuchowskiej i Mateusza Pacewicza wyświetlany na Sundance Film Festival. Jest współzałożycielką i aktywistką organizacji Kobiety Filmu. Pracuje w Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy jako specjalistka w Dziale Upowszechniania Kultury Filmowej.

Klara Bogusławska

dyrektorka organizacyjna

Z branżą filmową związana od 15 lat. Przez 8 lat programowała największe art-housowe kino w Warszawie, Kinotekę. Pracowała jako Rzeczniczka prasowa Nano Film Festival. Klara to animatorka kultury i szkoleniowiec z zakresu rozwoju publiczności. Przez 5 lat kierowała działem Upowszechniania Kultury Filmowej w Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy. Jest absolwentką Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie na wydziale Wiedzy o Teatrze. W swoim portfolio posiada realizację licznych wydarzeń filmowych: debat, spotkań, retrospektyw filmowych. W swojej pracy zawodowej podejmowała się realizacji nagrań audio-video oraz podcastów. Nadzorowała koordynację współpracy z festiwalami polskimi i zagranicznymi, m.in. Warszawskim Festiwalem Filmowym, Millenium DOCs Against Gravity. W 2018 zasiadała w jury 75. Międzynarodowego Festiwalu Filmowej w Wenecji.

Alicja Myśliwiec

dyrektorka ds. komunikacji

Od 18 lat związana jest z branżą festiwali filmowych i światem dziennikarstwa kulturalnego. Zajmowała się takimi markami, jak Festiwal Filmu i Sztuki Dwa Brzegi w Kazimierzu Dolnym czy Mastercard OFF CAMERA w Krakowie. Jest doktorantką Uniwersytetu Jagiellońskiego na kierunkach wiedza o mediach i wiedza o sztuce, absolwentką kulturoznawstwa międzynarodowego, dziennikarstwa i komunikacji społecznej i studiów z zakresu gender studies. Pracuje jako dziennikarka radiowa i telewizyjna (Meloradio i TVN). Współpracowała z takimi stacjami, jak: RMF FM, RMF Classic, RMF Maxxx, Antyradio, TVN FABUŁA, Eska ROCK. Jest autorką cykli w magazynie „Liberte”. Regularnie powadzi dyskusje i moderuje debaty. Ma na swoim koncie publikacje branżowe związanych z kreowaniem marek i praktykami public relations ( „Akademia marek” (2021), „Bogactwo Brandingu” (2022)).

Bartek Pulcyn

programer

Dziennikarz filmowy i animator kultury i fotograf od 20 lat związany z międzynarodowymi festiwalami filmowymi i teatralnymi. Programer, szef działu akredytacji i Kurator Konkursu Krótkometrażowego na Warszawskim Festiwalu Filmowym, dyrektor programowy festiwalu WAMA i Transatlantyk, twórca programu filmowego festiwalu Nowe Epifanie, członek zespołu selekcyjnego FPFF w Gdyni. Pomysłodawca warsztatów dla młodych dziennikarzy filmowych „Krytycy z pierwszego piętra”. Szef działu filmowego miesięcznika Aktivist, publikował w Gazecie Studenckiej, HIRO, Filmwebie. Współtwórca audycji „Filmowe ścieżki” w Radio Plus Warszawa. 

Patrycja Wanat

szefowa biura prasowego

Dziennikarka, zielarka, opiekunka zwierząt. Współpracuje między innymi z Radiem TOK FM, gdzie prowadzi nagrodzony nagrodą PISFu Magazyn Filmowy „Do zobaczenia”, Dzień Dobry TVN, Wysokimi Obcasami, Dużym Formatem, Canal+, dla którego relacjonowała Festiwal Filmowy w Cannes oraz Helsińską Fundacją Praw Człowieka i festiwalem WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie. Autorka podcastu „Tak rośnie jedzenie”

Dagmara Gołdzińska

Koordynatorka komunikacji w mediach społecznościowych

Animatorka i menadżerka kultury, absolwentka Wydziału Pedagogiki i Psychologii. Od 15 lat związana z branżą filmową. Doświadczenie zawodowe rozpoczęła w PiSF w Dziale Upowszechniania Kultury Filmowej i Promocji. Koordynowała pokazy filmów po cyfrowej rekonstrukcji oraz sekcję „Czysta klasyka” prezentowaną na FPFF w Gdyni. Współtworzyła kolekcjonerskie wydania antologii filmowych: Andrzeja Wajdy oraz Krzysztofa Kieślowskiego. W Telewizji Kino Polska odpowiadała za strategię kanału w mediach społecznościowych. Od 2018 roku zajmuje się promocją i komunikacją w Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy, odpowiada za media społecznościowe CKF, VOD Warszawa i kino Tęcza. Współpracuje z festiwalami filmowymi wspierając działania promocyjne i
komunikacyjne (Letnia Akademia Filmowa w Zwierzyńcu, Timeless Film Festiwal Warsaw, Festiwal LET’S DOC ).

KAMILA ROGOWSKA

Szefowa Biura Festiwalowego

Absolwentka Katowickiej Szkoły Filmowej wydziału organizacji produkcji filmowej i telewizyjnej. Pracę w kulturze zaczynała realizując projekty teatralne, muzyczne i telewizyjne w ramach programów Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Przygodę z organizacją festiwali filmowych rozpoczęła w Koszalinie, w którym co roku pracuje jako organizatorka Festiwalu Młodzi i Film. 

Na co dzień jako kierowniczka produkcji i producentka wykonawcza realizuje projekty fabularne i dokumentalne. 

„Utrata równowagi” w reżyserii Korka Bojanowskiego jest jej pierwszym zrealizowanym filmem pełnometrażowym, który będzie miał premierę już we wrześniu na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni.

 

Anna Równy

koordynatorka warsztatów w ramach sekcji dziecięcej KRÓL LAF
 
Trenerka edukacji filmowej i medialnej, instruktorka w kinie Fenomen w WDK w Kielcach. Współpracuje ze Stowarzyszeniem Nowe Horyzonty, Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy, Międzynarodowym Festiwalem Filmów Młodego Widza Ale Kino w Poznaniu, Letnią Akademią Filmową w Zwierzyńcu oraz instytucjami i organizacjami, konsultując programy i działania związane z edukacją i kulturą filmową uczniów i dorosłych. Laureatka Nagrody PISF w kategorii Edukacja młodego widza na 40. Festiwalu Filmów Fabularnych w Gdyni w 2015 roku. W roku 2021 otrzymała certyfikowany tytuł Mistrza Pedagogii nadawany przez Ruch Innowacyjny w Edukacji. Od ponad 20 lat łączy środowisko edukacji ze środowiskiem filmowym, realizując cele edukacji filmowej, ostatnimi laty koncentrując się na działaniach psychoedukacyjnych z filmem.