Akademia Filmowa
Widzialne Kobiety Filmu
- Strona główna
- Widzialne Kobiety Filmu
W ramach sekcji wyświetlimy:
Czy kino jest kobietą? Nie mam pojęcia. Jestem za to pewna, że nie byłoby kina bez kobiet. Jakie wyzwania stoją przed tymi, które przecierają ścieżki w świecie filmu? Z tego pytania rok temu wzięła się sekcja „Widzialne Kobiety Kina”. Cieszę się, że możemy pójść tym tropem i opowiadać Wam o kulisach powstawania najciekawszych filmowym produkcji. W tym roku przyjrzymy się branży filmowej z perspektywy producentki, reżyserki, montażystki i trenerki aktorstwa.
O pracy producentki filmowej porozmawiamy z Ewą Puszczyńską, która znalazła się na liście najbardziej wpływowych ludzi branży medialnej opublikowanej przez „Variety”. To ona odpowiada za sukces „Idy” i „Zimnej wojny” Pawła Pawlikowskiego”. Na koncie ma takie filmy, jak „Quo Vadis, Aida/L (nagroda w Wenecji, nominacja do Oscara i Bafty), „The Silent Twins” Agnieszki Smoczyńskiej (Złote Lwy) czy „Zabij to i wyjedź z tego miasta” Mariusza Wilczyńskiego (nominacja na Berlinale i Złote Lwy). W ramach sekcji zobaczymy „Strefę interesów”.
O sekretach montażu filmowego porozmawiamy z Laurą Pawelą. Artystką wizualną, rzeźbiarką, montażystką filmową. W tercecie z Kubą Mikurdą i Marcinem Lenarczykiem zrealizowała film „Solaris Mon Amour”, który zobaczymy podczas Letniej Akademii Filmowej. Porozmawiamy również o dokument interaktywny „New Spirit” prezentowany był ostatnio w Wenecji.
Odwiedzi nas również Anna Skorupa trenerka aktorstwa i twórczyni autorskiej metody tworzenia roli, pracy z postacią i treningu aktorskiego. Pracowała jako acting coach m.in. z Erykiem Kulmem, Marią Dębską, Gabrielą Muskałą, Janem Hrynkiewiczem czy Justyną Święs. Prowadziła coaching aktorski do dyplomów Wydziału Aktorskiego Szkoły Filmowej w Łodzi.
Spotkamy się również z Darią Woszek, reżyserką i scenarzystką. Zyskała uznanie dzięki swojemu krótkometrażowemu filmowi „Hycel”, swoją pozycję ugruntowała, debiutując na festiwalu SXSW mrocznym komediodramatem „Maryjki”, które wspólnie obejrzymy. Reżyserka śmiało eksploruje nowe media, bo w nich widzi możliwości przesuwania granic tradycyjnego opowiadania historii oraz tworzenia mocniejszych i bardziej angażujących doświadczeń dla publiczności.
Alicja Myśliwiec